Naam:
anitabours.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Wij zijn Mat en Anita Bours uit Maasbracht. We zijn allebei 51 jaar en al meer dan 30 jaar getrouwd. Onze kinderen Silas en Kay wonen nog thuis. De laatste jaren, nu de kinderen niet meer mee gaan op vakantie, is de fietst ons favoriet vervoermiddel voor onze vakanties geworden.

Over onze reis

Fietstocht van SaintJean Pied de Port naar Santiago de Compostella van
Na enkele fietstochten door het mooie Oostenrijk en de aangrenzende landen, besloten we vorig jaar dat de vakantie bestemming 2013 Santiago de Compostella zou gaan heten. Het hele jaar door hebben we info opgezocht, zijn de plannen steeds concreter geworden en de beentjes herhaaldelijk getraind. Piet (broer van Mat) heeft de tocht recent gemaakt en heeft ons gelukkig nog van veel praktische informatie voorzien. We vertrekken vrijdag 9 augustus vanuit Maasbracht naar Luik, waar we met de fietsen op de trein stappen naar Bayonne in Zuid Frankrijk. Hier zullen we laat in de avond aankomen en de volgende morgen met de trein verder reizen naar Saint Jean Pied de Port waar we op de fiets stappen en aan de tocht van een kleine 1000 km beginnen. We hopen iedere dag iets te kunnen schrijven op dit blog.

Bezochte landen

Wij hebben 19 landen (8%) bezocht:

Andorra, België, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Kroatië, Luxemburg, Marokko, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.