Spannend 10 augustus

10 augustus 2013 - Roncesvalles, Spanje

Geslapen in een hotelletje waar de voorzieiningen niet meer helemaal aan deze tijd voldeden, maar het was lekker dicht bij 't station. Het was nog ff spannend of de hoteleigenaar op tijd aanwezig zou zijn om onze fietsen uit de eetzaal te halen voordat de trein zou vertrekken. Dit is gelukt. Met een baquette en een flesje water op zak de trein ngepakt om 7.45 uur. Om 10.15 zijn we aan gefietst, nadat we eerst een stempel en een hoop info van een aardige
vrouw kregen. De tocht begon goed, prima fietsweertje. Ff dachten we dat we de verkeerde route hadden, omdat er zo weinig pelgrims onderweg waren. Na wat klimmetjes die we wel gewend zijn en vlot verliepen ging het in Arneguy echt flink omhoog. Ik was niet meer zo blij met het advies van de aardige dame over de rustige route. Daarna van af Valcarlos gestaag omhoog. Mijn god het waren maar 28 km vandaag, maar dan wel serieuze km. Om 15 uur moe maar voldaan aangekomen in Ronconvalles, waar opeens heel veel pelgrims opduiken. We slapen in een super mooi klooster waar een gedeelte omgebouwd is tot auberge. Pelgrimsmaaltijd was heerlijk en vanavond vroeg het stapelbedje in!

1. Liesje Weijers:
    10 augustus 2013
    Anita en Mat
    Hennie vertelde dat jullie een fietstocht gaan maken, en een reisverslag elke dag maken, ik vind het leuk om jullie te volgen, en wens je een hele voorspoedige reis, en pien aan de vót zul je ook wel krijgen, maar dat hoort erbij. liefs Liesje en tot morgen.
  2. Frans en Anneke Bours:
    11 augustus 2013
    Wij gaan ervan uit dat jullie uitgerust aan de tweede dag kunnen beginnen fiets se en geneet
  3. Jack Janssen:
    11 augustus 2013
    Heej,

leuk om jullie te volgen, veel plezier