Spanje I Love it

14 augustus 2013 - Estépar, Spanje

Vandaag wind van de goede kant en flink door kunnen kaggelen tot in Burgos waar al om 12 uur waren. Hier wat rondgelopen en een heelljke tosta gegeten. Wat tijd en km omgebracht naar het zoeken van de juiste route. Dit omdat we vandaag ver weg zijn gebleven van de wandelcamino en drukke wegen. Hierdoor was 't in Burgos een beetje onduidelijk. Met de vriendelijke Spanjaarden kom je er toch wel uit. Of je een oude opa vraagt of een jonge dame, ze helpen je allemaal.De ene in echt spaans met gebaren de ander in gebrekkig Engels, maar tijd maken ze voor je. Het valt ons echt op hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Zowel de snel voorbijgaande wielrenner, de inheemse bevolking of de pelgrims zelf, ze wensen je allemaal een Buen Camino! Ook in de middeleeuws lijkende kleine dorpjes worden we hartelijk ontvangen en hebben we vanmorgen genoten van de laatste 2 koekjes uit de doos van een gastvrije "ober" van zeker 150 kg die volgens mij in 't spaans zei:" Eten jullie ze maar op anders doe ik het". Dankbaar toen we door een graanboer werden terug gefloten, omdat we af moesten slaan maar wij in ons enthousiasme het peiltje niet gezien hadden. Geweldig mooie tocht vandaag die we na 95 km hebben afgesloten een slaapdorp 30 km achter Burgos. Hier zijn geen pelgrims, omdat die een andere route lopen op dit traject. Prachtige vergezichten op zeer rustige wegen met heel veel graan en zonnebloemen met prachtig weer. Balans na 5 dagen: "Camino I love it!!"

1. Hennie:
    15 augustus 2013
    Ik krijg ook zin van al deze verhalen !!! Zijn er ook echte hotels ? nog veel fiets plezier.
    Hennie
    ps. Lieske van de bekker is overleden.
  2. Nicky Joosten:
    18 augustus 2013
    Ha Anita en Matthias!

Kay vertelde me over jullie blog, erg leuk om te lezen! Geniet ervan en succes, ik blijf jullie volgen :-)

X Nicky