Meseta 15 aug.

16 augustus 2013 - Calzadilla de la Cueza, Spanje

Warme dag over de meseta (spaanse hoogvlakten) met veel respect voor de wandelaars. Daar waar wij nog af en toe wat voordeel en verkoeling van de wind hebben, moeten zij door de snikhete zon hun kilometers maken. De meseta was minder saai dan we dachten en het schonnnot goed op. Onderweg eerste traantje gelaten. Niet omdat het zo zwaar was, maar omdat het zo fijn is dat we dit samen kunnen doen, op onze eigen manier, in ons eigen tempo en onze eigen overweging. Inmiddels zijn we over de helft van de Camino en liggen we 2 dagen voor op 't schema. Morgen maar eens kijken of we een vlucht naar huis kunnen boeken. Na 99 km vandaag in Calzadilla de la Cueza het enige hostel in dit dorp als slaapplaats gekozen. Een pelgrim die veel te veel gedronken had en geen geld meer voor eten had maakte hier net zo lang ruzie tot hij een brood mee kreeg en weer verder zwalkte. Na een lekkere douche hebben wij heerlijk genoten van de tappaz.