Wind op kop

13 augustus 2013 - Burgos, Spanje

Bijzonder voorval gisteravond, want ook in Spanje maakt drank meer kapot dan je lief is. Cheffin van een leuk restaurantje vertoonde al wat trekjes van drankmisbruik. Hard en brutaal praten en wat ongecontroleerde bewegingen. Toch hadden we weer een lekker keuze pelgrimsmenu. Nadat wij klaar waren kwam mevrouw zelf buiten op een bankje zitten, lijkbleek en ff later liep de kots over haar schort. Ram van de kaart! Geen fijn gezicht en aan de reacties van de plaatselijke bevolking kon ik aflezen dat dit niet de eerste keer was. Maar goed, een kleinigheidje hou je toch. Na een redelijke nacht vanmorgen weer vroeg op weg. Het is de hele dag een
beetje bewolkt gebleven, maar met wind op kop en veel heel vals plat, viel het toch niet mee. Na 80 km. aangekomen in Belerado. Liggen nu een dag voor op het schema. Vandaag een 2 persoonskamer genomen. Wat een luxe.
Vandaag weer veel geleerd:
"enkele"= 4
"gestaag bergop" =redelijk steil
"gestrekt omhoog"= steil
En dan nog iets wat ik jullie niet wil onthouden! Mat heeft inmiddels erg veel last van, ik begrijp er niets van, is tenslotte een ongelove man van 51, let op STEMPELGEILHEID. Ja ja de camino doet wat met je.

1. Michelle:
    13 augustus 2013
    Haha Anita, dat hubs se erg leuk geschreaven! Ich mos waal 'n bietje lachen om Mat en zien STEMPELGEILHEID. Ich zeen hem hiej nog zitte te vertelle dat hea die stempels ECH neet hoof en dat certificaat auch neet. Zao zuus se mer.. Maak er get van de kommende daag!